3D-SECURE

Informacja

Menu witryny

"Logowanie Internet Banking"

Bezpieczne płatności w internecie z usługą 3D Secure

x+VmBhZ5t2hhwAAAABJRU5ErkJggg==

Co to jest usługa 3D Secure?

Usługa 3D Secure to dodatkowe, darmowe zabezpieczenie płatności kartą w internecie.

Jak działa usługa 3D Secure?

Jeśli płacisz kartą płatniczą w sklepie internetowym, który obsługuje 3D Secure, wymagane może być dodatkowe potwierdzenie transakcji.

Zakupy kartą w internecie z usługą 3D Secure potwierdzisz poprzez udzielenie odpowiedzi na pytanie weryfikacyjne oraz podanie hasła 3D Secure (jednorazowego kodu SMS), które otrzymasz na numer telefonu komórkowego podany przez Ciebie do kontaktu w Twoim Banku.

Odpowiedź na pytanie weryfikacyjne ustalisz w placówce Twojego Banku lub poprzez bezpłatną infolinię pod numerem 800 888 888 lub 61 647 28 46 (z zagranicy; opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora). Infolinia dostępna jest przez całą dobę we wszystkie dni tygodnia.

Wpisując odpowiedź na pytanie weryfikacyjne pamiętaj, że musi być zgodna z tym co zostało podane w Banku lub na Infolinii. Koniecznie zachowaj odpowiednią wielkość liter i prawidłowo wpisz wszystkie znaki polskie i specjalne.

Pamiętaj, że jeśli żadna ze wskazanych metod potwierdzania transakcji nie została przez Ciebie wybrana, nie zapłacisz kartą w internecie z użyciem metody 3D Secure.

Aktywacja usługi 3D Secure

Usługa jest automatycznie włączana przy aktywacji karty.

 

Jak przebiega transakcja z usługą 3D Secure?

  • Wejdź na stronę sklepu obsługującego płatności 3D Secure – oznaczoną symbolami poniżej:

hPNcy2QxmMAAAAASUVORK5CYII=

System posiada certyfikację organizacji płatniczych Visa International oraz MasterCard International.

wAAAABJRU5ErkJggg==

 

  • Wybierz płatność kartą i podaj jej dane:

H7FPDdBX2YIIAAAAAElFTkSuQmCC

  1. Numer karty
  2. Imię i Nazwisko
  3. Datę ważności
  4. Kod CVV2/CVC2, który znajdziesz na odwrocie karty, obok paska do podpisu
  • Sprawdź poprawność danych

8f7v4g0rwDV58AAAAASUVORK5CYII=

  • Potwierdź transakcję

Płatności kartą w internecie możesz potwierdzić w aplikacji mobilnej Nasz Bank (funkcjonalność dostępna dla klientów indywidualnych) lub poprzez udzielenie odpowiedzi na pytanie weryfikacyjne i podanie hasła 3D Secure (kodu SMS).

P8BK06yR508CzYAAAAASUVORK5CYII=

Pamiętaj, że nie zawsze płatności kartą w sklepach internetowych będą wymagały dodatkowej weryfikacji w usłudze 3D Secure – zależy to od sklepu internetowego.

Zablokowanie usługi 3D Secure

Jeśli 3 razy podasz błędną odpowiedź na pytanie weryfikacyjne lub błędne hasło 3D Secure, usługa zostanie zablokowana do końca dnia. Automatycznie o godzinie 00:00 dnia następnego usługa zostanie odblokowana i kolejne płatności będą możliwe.

Jak odblokować usługę 3D Secure?

Jeśli nie udaje Ci się zapłacić kartą w sklepach internetowych, które obsługują usługę 3D Secure, skontaktuj się z nami. Zadzwoń pod bezpłatną infolinię 800 888 888 lub pod numer 61 647 28 46 (z zagranicy; opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora). Infolinia dostępna jest przez całą dobę we wszystkie dni tygodnia.

Karty obsługiwane w usłudze 3D  Secure

Karty dla klientów indywidualnych, za wyjątkiem kart przedpłaconych  – transakcje potwierdzasz odpowiedzią na pytanie weryfikacyjne i hasłem 3D Secure (kodem SMS)

Transakcje kartami przedpłaconymi potwierdzasz jedynie odpowiedzią na pytanie weryfikacyjne i hasłem 3D Secure (kodem SMS).

Karty dla klientów firmowych – transakcje potwierdzasz odpowiedzią na pytanie weryfikacyjne i hasłem 3D Secure (kodem SMS).

Dowiedz się więcej:

  • Kto decyduje o tym czy płatność jest z 3D Secure?

To sklep internetowy decyduje czy transakcja będzie zabezpieczona usługą 3D Secure, ale Bank może zrezygnować z uwierzytelnienia danej transakcji z powodu niskiej kwoty.

 

  • Na jaki numer telefonu zostanie wysłane hasło 3D Secure (kod SMS)?

Na numer telefonu komórkowego podany w Banku do kontaktu.

 

  • Czy usługa jest dostępna od razu po kontakcie z Infolinią SGB?

Tak, od razu po kontakcie z Infolinią można płacić kartą w internecie, potwierdzając transakcję według obecnie obowiązujących zasad.

 

  • Co mam zrobić jeśli pojawi się komunikat informujący o zablokowaniu usługi 3D Secure?

W celu odblokowania usługi 3D Secure skontaktuj się z Twoim Bankiem lub z całodobową Infolinią SGB.

 

  • Czy można ustalić własne pytanie weryfikacyjne?

Nie. Pytanie wybierasz spośród proponowanych.

 

  • Czy ustalanie nowej metody jest konieczne? Nie można zatwierdzać płatności jak do tej pory?

Nie. Transakcje dokonywane kartami w internecie zostały dostosowane do wymogów PSD2. Metoda potwierdzania transakcji zabezpieczonych usługą 3D Secure będzie zmieniana dla kolejnych rodzajów kart zgodnie z terminami wskazanymi na stronie: www.sgb.pl/oferta/3d-secure.

 

  • Czy pytanie weryfikacyjne będzie widoczne przy wykonywaniu płatności?

Nie, ze względów bezpieczeństwa pytanie nie jest widoczne.

 

  • Czy odpowiedź na pytanie można ustawić w bankowości internetowej?

Tak, w wybranych Bankach Spółdzielczych. Listę Banków udostępniających takie rozwiązanie znajdziesz na stronie: www.sgb.pl/pytanie-weryfikacyjne-3d-secure-lista-bankow.

 

  • Czy przy każdej płatności kartą w internecie konieczny będzie kontakt z infolinią i ustalanie hasła?

Nie, wystarczy raz ustalić odpowiedź na pytanie weryfikacyjne i można się nią posługiwać przy każdej płatności kartą w internecie, do której wymagana jest dodatkowa weryfikacja.

 

  • Po podaniu odpowiedzi na pytanie weryfikacyjne nie dotarł do mnie kod SMS, co powinienem zrobić?

Skontaktuj się ze swoim Bankiem i potwierdź, czy do Twojej karty jest przypisany prawidłowy numer telefonu komórkowego.

 

  • Czy po ustaleniu pytania weryfikacyjnego i odpowiedzi będzie możliwość zmiany tych danych po jakimś czasie?

Tak, zarówno metodę potwierdzania transakcji kartą (dotyczy  klientów indywidualnych), jak i pytanie weryfikacyjne oraz odpowiedź na nie można zmieniać dowolną ilość razy poprzez kontakt z placówką Banku lub Infolinią SGB. Zrób to przede wszystkim wtedy, kiedy masz podejrzenie, że ktoś mógł poznać wybrane pytanie i odpowiedź.

 

  • Czy nie ma prostszej/szybszej metody ustalenia pytania i odpowiedzi niż kontakt z infolinią?

Istnieją dwa sposoby wyboru pytania i ustalenia odpowiedzi – poprzez kontakt z Infolinią SGB lub w placówce Twojego Banku.

 

Stopka

Rozmiar czcionki

Dodatkowe opcje dostępności

Wersja o wysokim poziomie kontrastu

Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście.
Powrót do domyślnej wersji strony zawsze po wybraniu linku "Graficzna wersja strony" znajdującego się w górnej części witryny.